Monday 17 December 2012

kasihi mereka ...

assalamulaikum ..

sabtu lepas ... 15/12/2012 aku dan sahabat2 perintah production dan sketariat rakan muda pergi ke RUMAH KASIH NUR HASANAH ...

ya Allah .. tibanya kami disana .. happy sangat dapat jumpe adik2..adik2 yang mne mereka kehilangan ibu bapa ...lantas aku bersyukur kerana nasibku lebih baik dari mereka ... tangis hiba dalam hatiku ... lalu aku cuba menghiburkan hati mereka.. alhamdulillah ... mereka terhibur.. syukur...

aktiviti yang kami lakukan pada hari tu adalah seperti bermain, ice breaking, nyanyi ramai2 .. makan2, berchiken dance ... sweet sangat ... ya Allah ... terasa happynya tgok adik2 kat rumah kasih tu happy ..

tika tepat pukul 1 ptg .. kami harus mengundur diri lantaran ade kumpulan lain datang ke rumah kasih tersebut ... bersalaman kami semua.. tika itu, aku tidak tertahan menahan air mata lalu aku menangis di depan mereka .. ya Allah ! aku tidak setabah mereka ... ya Rabb!! aku jatuh hati terhadap anak2 itu .. aku mengasihi mereka ...

ya Allah.. jagakan mereka.. jagakan mereka sebaiknya ya Allah .. Kau sebaik2 pelindung .. aku menyayangi mereka kerana-Mu ya Allah ... kerana mereka ADA-MU .. :')


p/s :: ade adik kat rumah tu panggil aku kakak yang garang .. sampai hati .. papepn .. akak tetap sayang adik2 semua .. insyaAllah .. ade rezki, akak dan kawan2 akan kembali .. :)

No comments:

Post a Comment